WEDSTRIJDVERSLAG: Simulatieavond 21-5-2015

Simulatieavond
A la Karters druk aan het oefenen in de Bastille

Donderdag 21 mei konden de leden van A la Kart weer de strijd met elkaar aangaan, wie zich de snelste coureur van A la Kart mocht noemen. Dit keer waren de omstandigheden wat anders dan normaal want in plaats van kart werd er geracet met Formule BMW’s en het circuit lag niet in Oldenzaal, maar in de Bastille. Inderdaad, er was weer een A la Kart simulatieavond!

Extra leuk werd deze avond doordat we er drie nieuwe leden mee deden! Remi, Ivo en Steven, allen pas een paar weken lid van A la Kart, zouden de gevestigde orden wel even laten zien hoe er geracet moest worden. Nadat er eerst ruim getest werd op verschillende computers en stuurtjes (de HP EliteBook 8570w, was duidelijk de snelste van allemaal), hadden de meeste rijders de baan en wagen goed onder de knie en was het tijd om echt te gaan racen. Om de races zo spanend mogelijk te houden werd de snelste rijder aan de langzaamste gekoppeld en zo verder. Tijdens de kwalificatie had iedere rijder 15 minuten om een zo snel mogelijke tijd neer te zetten. Uiteindelijk was het Bart Janssen die de snelste tijd wist neer te zetten. Samen met nieuwkomer Steven vormde zij team 1. De andere teams waren Roland en Bart van der Vaart, Koen en Ivo en team Remi en Mireille.

Na de kwalificatie werden er twee races gereden, waarbij bij beide races een rijders wissel moest komen. De rijder die race 1 zou finishen, moest race 2 starten. Ook werd voor race 2 de startgrid omgedraaid.

Het waren 2 races waar Bernie Ecclestone nog wat van kon leren, want direct vanaf de start werd er op het scherpst van de snede geraced en iedere ronde van leider veranderd. Uiteindelijk waren het Koen en Ivo die als eerste over de streep kwamen. Remi en Mireille werden tweede en Steven en Bart Janssen maakte het podium compleet. Roland en Bart van der Vaart werden (volkomen onterecht) gediskwalificeerd wegens het (volgens de wedstrijdleiding) niet inlossen van een drive-trough penalty. Tijdens race twee bleek dat niemand van de eerste race geleerd had en nadat iedereen weer tegelijkertijd door de eerste bocht probeerde te gaan (wat uiteraard niet paste) leek het weer een spannende race te gaan worden. Team Koen en Ivo sloeg echter al snel een gaatje en reed vervolgens foutloos naar de finish. De andere teams gingen echter weer door zoals de hele avond en na een aantal wheel-to-wheel gevechten, was het team Bart van der Vaart en Roland dat met een geweldige race de tweede plaats veroverde (en dit keer ook mocht behouden). Derde werden Remi en Mireille en op de vierde plaats eindigde Team Bart Janssen en Steven.

Hiermee was helaas de eerste A la Kart simulatieavond ten einde en kunnen team Koen en Ivo zich de beste virtuele racers van S.K.V. A la Kart noemen!